Τούτη η ιστορία είναι για ένα Αλβανό!
Ξέρω βαριέστε να ακούτε ιστορίες με Αλβανούς.
Και θα πείτε, ίσως: «ρε τι μας ενδιαφέρει η ιστορία του;»
Αλλά δεν θα σας κουράσω, γιατί θάμαι σύντομος!
Nησί μικρό, ακριτικό, κάπου κει στα βορειοδυτικά.
Εκατοπενήντα ψυχές, οι περισσότεροι ξενιτεύτηκαν από παλιά, προκόψανε σ΄άλλες πατρίδες, κάποιοι γυρίσανε κ΄επενδύσανε δω, άλλοι στην άλλη Ελλάδα, οι υπόλοιποι στην ξενιτιά μένουν και διαπρέπουν.
Μια μέρα στο νησί φτάνει ένας Αλβανός, ξενιτιάρης, βρήκε τόπο για να ζήσει την φαμίλια του.
Φιλότιμος και δουλευτείς και αυτός και η γυναίκα του πέσανε με τα μούτρα στη δούλευσει του καθενός που τους χρειαζόταν.
Το καφενείο δεν τον έβλεπε τον Λάζαρο, γιατί έτσι βαφτίσανε τον Αλβανό, Λάζαρο!
Καμιά σχέση με τον συνονόματο του, βλέπεις αυτόν της ιστορίας μας, τον αναστήσανε τα χέρια του.
Προκομμένος λοιπόν ο Λάζαρος, δούλεψε για χρόνια εργάτης σε κάθε δουλειά, μάζεψε χρήματα, αγόρασε μηχανήματα, έγινε και εργολάβος, και σαν εργολάβος αναλάμβανε εργολαβίες, έκτιζε ότι ζητούσαν να κτιστεί και γκρέμιζε ότι του ζητούσαν να γκρεμίσει, συνάμα βοηθούσε τους συνησιώτες του όπου μπορούσε να βοηθήσει, γιατί όπως είπαμε εκτός από εργατικός ήταν και φιλότιμος ο Λάζαρος μας.
Όλα καλά πηγαίνανε στο νησί μέχρι που κάπου «λάθεψε» ο Αλβανός!
Το λάθος ήταν ότι συμφώνησε να κτίσει με αντιπαροχή!
Και το ότι πήρε αντιπαροχή - θα μου πείτε - είναι λάθος;
Όχι βέβαια, το λάθος του ήταν ότι ανακοίνωσε τα σχέδια του στους φίλους για να χαρούνε, γιατί έτσι νόμιζε ό έρμος.
Και τι σχέδια μπορεί να έχει ένας Αλβανός και μάλιστα προσφάτως αναστηθείς;
Ο Λάζαρος που λέτε από την αντιπαροχή θα έπαιρνε ένα κατάστημα, το οποίο σκόπευε να αξιοποιήσει ανοίγοντας Μάρκετ, όπως είπε.
Μα Μάρκετ έχει το νησί!
Τι στο καλό του θέλει ο Αλβανός; να σπάσει το μονοπώλιο;
Πέσανε λοιπόν τα μεγάλα μέσα, καθοδηγούμενα από τα θιγόμενα συμφέροντα, στράφηκαν πρώτα κατά του οικοπεδούχου που είναι και σώγαμπρος στο νησί και το οικόπεδο του είναι δίπλα στα εκκλησιαστικά και με μπροστάρη τον παπά, σαν νέο Παπαφλέσσα, ασκώθηκε το λάβαρο, και κήρυξαν την επανάσταση!
Μπροστά λοιπόν ο παπάς, ο επονομαζόμενος Ρούφουλας* και πίσω οι επίτροποι και ο ευκολόπιστος λαός.
Και σαν τον Πέτρο τον Ερημίτη, ο παπαρούφουλας ξεκινά σταυροφορία, όχι για να ελευθερώσει τους Άγιους τόπους, αλλά με ύψιστο και ιερό σκοπό την μη ανέγερση τις οικοδομής όπου θα στεγαζόταν τα σχέδια του Λαζάρου.
Για να γίνει δε πειστικότατο το εγχείρημα και να στεφτεί με επιτυχία η σταυροφορία, πέσανε και κάτι τσιράκια και διαδώσανε κάτι περί Αλβανικών σημαιών που έχει σπίτι του ο Λάζαρος, κάτι περί φόβου προσάρτησης του νησιού από την Αλβανία και άλλα τέτοια εθνικοπατριωτικά για να δέσει καλύτερα η μανέστρα!
Έτσι που λέτε, ξεσηκώθηκαν οι παλιοί μετανάστες ενάντια στον νέο, και βρέθηκε ο καλός και φιλότιμος Λάζαρος πράκτορας του Μπερίσα και των Τσάμηδων, ο δε οικοπεδούχος δίχως εργολάβο για να συνεχίσει το έργο και γω να αναρωτιέμαι: «πώς να προκόψεις μ΄αυτούς πατρίδα μου;»
*Ανεμοστρόβιλος
5 σχόλια:
Καλημερα karfoma, Ερεικουσσα η Οθωνοι? Απεναντι απο τους Σαραντα και διαγωνια απο την Χειμαρα, το Μαθρακι, το κοβω πιο μικρο απο 150 κατοικους, μικρο ''μαγαζι'' η Ελλαδα και δεν ''φτουραει'' ο ξενομπατης, τι Αλβανος, τι Ελληνας, αν δεν εισαι ''ντοπιος'', μαυρο φιδι που σ'εφαγε, στις επομενες γενιες, τα πραγματα θα καλυτερεψουν τουλαχιστον στο επιπεδο των σχεσεων και της καλης γειτονιας και εχασες τον εργολαβο? [καρφωστε μας! Γραφεις]...
@dimitris
Δημήτρη η ιστορία είναι το πρόσχημα γι΄αυτό μην ψάχνεις τον χάρτη!
Εργολάβος δεν μου χρειάζεται γιατί δεν κτίζω και δεν γκρεμίζω, αλλά ούτε και τον χώρο χρησιμοποιώ για προσωπικά καρφώματα!
Μια ιστορία είναι από τις τόσες που κυκλοφορούν, «υπέκυψα» στις «πιέσεις» σου και την έγραψα! Τα γεγονότα είναι πραγματικά, πέρα από τόπους και ονόματα!
Αχ, μωρε Γιαννη, οι Αλβανοι και λοιποι στην Ελλαδα ειναι καλοι μονο για 'κουληδες'
Θα συμφωνησω με τον Καπετανιο
''ο ξενομπατης, τι Αλβανος, τι Ελληνας, αν δεν εισαι ''ντοπιος'', μαυρο φιδι που σ'εφαγε,'
Μεχρις εκει το φιλοτιμο της φυλης.
@taspa
Τασούλα ο περιγραφόμενος τόπος που διαδραματίζεται η ιστορία είναι ένα νησί – χωριό όπως θέλεις ας το δεις!
Οι κάτοικοι του ξενιτεύτηκαν. Άλλοι επέστρεψαν στον τόπο τους, άλλοι γυρνώντας από την ξενιτιά έκαναν επιχειρήσεις, σε άλλα μέρη της χώρας και αυτοί που παραμένουν στην ξενιτιά διαπρέπουν επιχειρηματικά, αλλά στον δικό τους τόπο δεν δέχονται ξένο να εργαστεί και να προκόψει, για ποιο φιλότιμο μιλάμε!
Και η εκκλησία πάντα μέσα στο κόλπο!
Καποτε το λεγαμε και ΜΠΕΣΑ!!!!
Οσο για την εκκλησια..........τα εσα εμα!!!!!!Τι ελεγε καποτε;;;;Καλλιο τουρκικο φεσι,παρα......αληθεια δεν το θυμαμαι!!!!χαχα,ενταξει δεν ειμαι και φωτεινος παντογνωστης!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου