Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

Εκπολιτίζοντας!

Μέρα βροχής! Αποφάσισα να ξεσκονίσω την βιβλιοθήκη, όταν έπεσα πάνω σένα βιβλίο έκδοσης του 1981.

Ο τίτλος του; Ο παπαλάνγκι, και συγγραφέας κάποιος ιεραπόστολος ονόματι Έριχ Σόερμαν.
Τούριξα μια ματιά για να ξαναθυμηθώ τα γραφόμενα, που είναι οι λόγοι προς τους ιθαγενείς ενός «άγριου» πολυνήσιου φύλαρχου που επισκέφτηκε την Ευρώπη στις αρχές του περασμένου αιώνα.
Δέστε φίλοι μου αγαπημένοι πως περιγράφει αυτός ο άγριος, αμαθείς και απολίτιστος φυλαρχάκος, τον σύγχρονο και πολιτισμένο Ευρωπαίο:
Ο παπαλάνγκι (αναφέρετε στον Ευρωπαίο), είναι αυτός που χάνει τη ζωή του κάνοντας συνέχεια δουλειές για να βγάλει λεφτά, φοράει ρούχα γιατί ντρέπεται να δείξει το σώμα του, μένει σε πέτρινα μπαούλα και δεν ξέρει τον διπλανό του, σκέφτεται από το πρωί μέχρι το βράδυ γιατί δεν θέλει να θεωρείται κουτός, πηγαίνει στο σινεμά νομίζοντας ότι διασκεδάζει, διαβάζει εφημερίδες δήθεν για ενημέρωση (δεν μοιράζανε dvd τότε), και έχει θεοποιήσει τις μηχανές και το επάγγελμα του.
Και μύρια άλλα λέει στους λόγους του, για τον Ευρωπαίο σύγχρονο άνθρωπο, αυτό το κατάπτυστο απολίτιστο φυλάρχιον.
Πιστεύω όμως ότι μετά από τόσα χρόνια που πέρασαν, οι ικανοί μας «ιεραπόστολοι» -με την δύναμη του Θεού μας - να έχουν «εκπολιτίσει» τους δόλιους υπηκόους αυτού του αγροίκου πρωτόγονου φιλαρχίσκου, και να χαίρονται και αυτοί την ζωή σαν εκσυγχρονισμένοι παπαλάνγκιδες!
Αμήν!

6 σχόλια:

dimitris είπε...

συγγραφεας ιεραποστολος, μαλλον γερμανος με αυτο το ονομα εριχ σοερμαν, εκδοση του 1981 τιτλος παπαλανγκι ερωτηση δικη μου με πολυ μεγαλη εκτιμηση στο προσωπο σου = αφηνες τοτε το κατηχιτικο[βιβλιο ιεραποστολου ποιος αγοραζει?] και αρχιζες το ''ταξιδι''σου στην ''χωρα'' της αριστερας? ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΑΠΑΛΑΝΓΚΙΔΕΣ!!!! GOOD MORNING GREECE!!!!!!!!!!!!!!!!!

karfoma είπε...

Δημήτρη καλημέρα, πριν τα σχόλια ρίχνε και μια ματιά στο διαδίχτυο, όπως εδώ πχ http://gym-kavas.ima.sch.gr/library/bibliothek/papalangki.htm ή εδώ http://elzin.wordpress.com/2008/10/12/

και τα ξαναλέμε! Σου θυμίζω παλαιότερα σχόλια μου για «ορθόδοξες» ρετσινιές! Μην κάνεις και εσύ τα ίδια λάθη!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Ε, λοιπόν Δημήτρη για να πούμε του στραβού το δίκιο, πολύ του μπαίνεις.
Καλημέρες!!!!

karfoma είπε...

Γιαγιούλα εσύ με την πείρα που έχεις πρέπει να γνωρίζεις ότι οι μεγάλες αγάπες αναπτύσσονται μέσα από ανιδιοτελείς αντιπαραθέσεις!
Έχεις την καλησπέρα μου και σ΄ευχαριστώ για το σιγοντάρισμα, γνωρίζοντας ότι ο Δημήτρης είναι αγαπητός και στους δύο!

dimitris είπε...

karfoma ετσι ειναι που τα λεει η γιαγια αντιγονη, αλλα και το δευτερο σχολιο σου ειναι σωστο. οσους θεωρω ''δικους μου'' τους πειραζω, αλλα εσενα και την taspa λιγο πιο πολυ.

Unknown είπε...

Θα μου επιτρεψεται να εκφρασω κι εγω την αγαπη μου;;;;;
Αληθινη και χωρις ναι μεν αλλα!!!!
Καλα εγω που πηγαινα στο κατηχιτικο --και να φαντασθεις πως μεστελνε πατερας Αριστερος--μια ζωη στην παραζαλη 'ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ- πως δεν τον γνωριζω το τυπο;;;
Υποσχομαι να μελετησω.
Μονο που εμενα το επιθετο και λογω καποιας συναφειας με τα συγκεκριμενα επιθετα περισσοτερο για Γερμανοεβραιος Τραπεζιτης μου κανει.
Καλο βραδυ.